Uit diverse onderzoeken blijkt dat…
… de meeste mensen online gaan om hun mail te checken (94%). Veel minder vaak om het nieuws te volgen (75%), de weersverwachting te lezen (81%) of op social media te kijken (61%).
… gesegmenteerde en persoonlijke e-mails 5,5% meer unieke doorkliks opleveren dan normale nieuwsbrieven. Daarnaast is de unieke openratio bij gesegmenteerde e-mailcampagnes 14% hoger bij dan bij niet-gesegmenteerde.
… de ROI van e-mail is gegroeid naar 24,93 per uitgegeven euro, ten opzichte van 21,48 in 2012. Zo’n 77% van de ROI komt uit gesegmenteerde, getargette of event driven e-mailmarketingcampagnes.
Bronnen: Hostpapa, Measuremail
Waarom is e-mailmarketing zo belangrijk voor jou?
- Door het verzamelen van e-mailadressen en andere gegevens van je klanten bouw je aan het kapitaal van je bedrijf.
- Met een e-maillijst kun je regelmatig e-mails versturen en communiceren met je klanten. Je kunt je kennis en waarde verspreiden om zo je expertstatus te laten groeien. Daarnaast kun je, wanneer je maar wilt, je diensten en producten aanprijzen.
- Door te registreren waarop klanten klikken en hoe vaak ze bijvoorbeeld e-mails openen, krijg je waardevolle informatie over de interesses van je klanten. Hierdoor leer je van je klanten en kun je hen nog beter bedienen en helpen.
- Naast het verspreiden van een standaardnieuwsbrief, kun je gesegmenteerd en gepersonaliseerd mailen.
Mogelijkheden van e-mailmarketing
- Uitdenken en opzetten van campagnes voor e-mailmarketing (bv. een verlorenwinkelwagentjecampagne, loyaleklantencampagne, cross-sellingcampagne, verjaardagsmailing, referentiecampagne, winbackcampagne).
- Volledig geautomatiseerde evenementenregistratie.
- Integratie op je website.
- Professioneel template-ontwerp voor je e-mail.
- Importeren e-mailadressen en klantgegevens.
- Overzicht statistieken.
Personalisatie en segmentatie van e-mails
Alle campagnes kun je personaliseren op naam, maar ook op aankoopgedrag en interesses van je klant. Daarnaast kun je door middel van profielverrijking effectief in kaart brengen wat de interesses van de klant zijn. Van daaruit kun je specifieke mailings versturen.
Bijvoorbeeld: als eigenaar van een sportwinkel kun je een e-mail rondsturen met aanbiedingen uit je winkel. Wanneer een klant meerdere keren op de link “Schoenen” klikt, wordt de interesse voor schoenen toegevoegd aan de database. Zo kun je gerichte e-mailcampagnes maken.
Automatiseren van campagnes
Elke campagne is te automatiseren met behulp van de follow-upmanager. Een aantal voorbeelden:
- Een klant koopt een product in je webwinkel, stuur hem dan automatisch één dag later een productomschrijving per e-mail. Gebruik de follow-upmanager om te bepalen wat er gaat gebeuren.
- Een relatie koopt een product in je webwinkel: gebruik de follow-upmanager om automatisch een week na aankoop een gepersonaliseerde productbrochure in PDF te sturen.
- Een relatie heeft zijn persoonlijke gegevens gewijzigd: geef via de follow-up aan dat de relatie na de wijziging een e-mail moet krijgen met daarin zijn gewijzigde gegevens.
- Een relatie heeft zich net aangemeld voor je seminar van volgende maand: stel de follow-upmanager in zodat de relatie een dag voor je seminar automatisch een reminder krijgt per SMS.
Sparkling werkt met verschillende e-mailmarketingpakketten zodat we kleinere en grotere klanten goed kunnen helpen.
Sparkling geef een boost aan je business door e-mailmarketing effectief in te zetten voor je bedrijf.
Bekijk ons E-mailmarketing portfolio
Lees E-mailmarketing testimonials
Meer informatie?
030-3200742
Neem contact op