Uit diverse onderzoeken blijkt dat…
… de helft van alle bedrijven social media gebruikt. Met name voor het krijgen van meer klanten.
… maar één derde van de bedrijven een strategie en plan heeft hoe ze social media effectief wil gaan gebruiken.
… bedrijven vaak niet weten wat er in zo’n strategie moet staan en zichzelf vaak te “klein” vinden voor een plan.
Bron: Panteia
Wil je social media optimaal inzetten, dan moet je een goed doordachte strategie hebben die past bij jouw bedrijf en naadloos aansluit bij jouw klanten.
Wat biedt Sparkling in een social media-strategie?
1. Analyse huidige (online) marketing
We analyseren kort en bondig wat je op dit moment doet op het gebied van (online) marketing en hoe social media hier in passen.
5. Keuze social media-kanalen
We kijken op welke social media-kanalen je je het beste kunt profileren. We kiezen voor de juiste “mix”. We kijken hierbij altijd naar zogenaamde “quick wins”, manieren om snel winst te maken met social media en starten hiermee.
2. Mogelijkheden en bedreigingen van social media
We laten je zien hoe je social media kunt gebruiken en tonen inspirerende voorbeelden uit je branche.
6. Inrichting kanalen
We richten de kanalen goed in met mooie afbeeldingen en heldere informatie.
3. Doelgroepanalyse
We onderzoeken hoe je doelgroep internet gebruikt en welke social media-kanalen ze gebruikt.
7. Content
Content is “king”. Wat voor content ga je creëren zodat er conversaties ontstaan met je doelgroep die leiden tot conversie? Samen stellen we een contentplan op.
4. Doelen van social media
We kijken wat je wilt bereiken met social media. Voor elk kanaal dat we in overleg met jou kiezen, stellen we kwalitatieve en kwantitatieve doelen op.
8. Monitoring en onderhoud
We onderzoeken hoe je het beheer van social media in je dagelijkse werkproces kunt inbedden. Hoe reageer je op vragen en reacties? Wanneer ga je aan de slag met social media? Wie gaat dit doen?
We ontwikkelen de strategie samen met jou en met je medewerkers tijdens een inspirerende werksessie op locatie.
We schrijven geen lange rapporten, maar presenteren een visueel gemaakte social media-strategie met:
- Doelstellingen ten aanzien van de inzet van social media
- Keuze social media-kanalen
- Praktische invulling (content) van de kanalen
- Onderhoud van social media
In opdracht van het Hoofdbedrijfsschap Detailhandel (HBD) en UNETO-VNI hielpen we al ondernemers in de technische detailhandel met het formuleren en uitvoeren van een social media-strategie. Diverse fondsenwervende organisaties schakelden ons bovendien in om een strategie te ontwikkelen voor het verbeteren van de relatie met hun donateurs en stakeholders.
Bekijk ons Social media-strategie portfolio
Lees Social media-strategie testimonials
Meer informatie?
030-3200742
Neem contact op