Eind 2013 verdween het papieren magazine WerkeninWonen voor medewerkers in de woonbranche. Een contactmoment met de medewerkers verdween. Daarnaast lanceerde WoonWerk een nieuw online platform: Werkeninwonen.com. WoonWerk wilde de lezers van het magazine trekken naar de online kanalen en specifiek de updates voor het nieuwe platform Werkeninwonen.com en de digitale nieuwsbrief van WoonWerk. We ontwikkelden een emailmarketing campagne met Copernica waarbij we gebruik maakten van de netwerken van de ondernemers in de branche. We spoorden de bedrijven aan om hun medewerkers in te schrijven voor de updates van Werkeninwonen.com. Er werd een prijs verloot onder de inzendingen. Via een webformulier konden de bedrijven meteen de gegevens van meerdere medewerkers invullen. Via een automatisch gegenereerde de dubbele optin email konden de medewerkers aangeven of ze deze updates wilden ontvangen. We realiseerden een gemiddelde klikratio van 8% over de verschillende emails (gemiddeld binnen de branche is 2,6%). +/- 360 nieuwe medewerkers hebben zich aangemeld voor de updates van het platform.
Klant: Stichting WoonWerk
Datum: december 2013
Doel: vergroten emaillijst Werkeninwonen.com
Geef een reactie