Wist je dat…
… je winstpercentage met 25-95% stijgt als je, afhankelijk van de branche waarin je zit, 5% van je klanten aan je kunt binden?
… je 60-70% kans hebt om iets te verkopen aan een bestaande klant? Bij een nieuwe klant is dat 5-20%.
… als customer service je hoogste prioriteit krijgt, je 60% meer winst kunt behalen dan een concurrent die dat niet doet?
Bronnen: The Loyalty Effect, Reichheld, Marketing Metrics, Gartner Group, Murphy
Klanten zijn minder loyaal…
Veel van je klanten krijgen dagelijks honderden marketing- en salesboodschappen. Op hun tablet, door de telefoon, langs de weg, in de wc, overal. De concurrentie is groot en de advertentiebusiness draait op volle toeren. Klanten binden zich niet zo gauw en switchen sneller naar een andere aanbieder.
Het versterken van de relatie met je klanten zorgt ervoor dat ze wel commitment voelen, loyaal blijven en dus eerder bereid zijn om producten of diensten van je te af te nemen.
Daarnaast leer je van je klanten, zodat je je een optimale service kunt bieden en maken klanten weer reclame voor jou bij andere bedrijven.
De relatie versterken?
Hoe bind je je klanten aan je bedrijf en/of merk? Hoe communiceer je effectief? Hoe zorg je ervoor dat klanten meer van je gaan kopen?
Sparkling helpt je met een effectief systeem voor het versterken van je klantrelatie:
1) Luisteren & vragen stellen
Een goede relatie is gebaseerd op vertrouwen. Als klanten je vertrouwen, hebben ze een groter commitment aan je merk en organisatie, zijn ze meer betrokken bij je organisatie en zullen ze meer van je kopen. Je klanten moeten weten dat je eerlijk en oprecht bent.
Hoe bouw je vertrouwen? Door:
- te luisteren;
- vragen te stellen;
- je in te leven in de klant;
- persoonlijk contact;
- te communiceren op maat;
- open en transparant te zijn en te communiceren
We maken gebruik van enquêtes en profielverrijking om de interesses en feedback van je klanten te registreren.
2) Datamining
We analyseren en interpreteren de gegevens van je klanten en kijken hoe we persoonlijk en op maat kunnen communiceren met je klanten.
3) Persoonlijke marketing campagnes
We bekijken welke relevante persoonlijke e-mailmarketing campagnes we gaan doen om de relatie met je klanten te verstevigen. Een retentiecampagne, cross- en upselling of co-creatie behoort tot de mogelijkheden.
Meer informatie?
Bel 030-3200742
Neem contact op